logo hazırlama
Logo nedir? Lügat mealı olarak mahiyet zıtlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak eş veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin henüz çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışkanlık gösteren işçilikletmelerin çoğunlukla logoları kolü temsil eder. Ama çabucak zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, emeksiz anlaşılır, hatırlanması emeksiz, mümkün evetğunca az sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine müsait olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıaralık gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit birlikte rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı meal bakımında bu malumat çok önemlidir.
Bir cevap yazın